Obchodné podmienky
Poznámka: Tento dokument je výlučne maďarským prekladom pôvodných (českých) „Všeobecných obchodných podmienok“, ktoré sú dostupné na adrese http://senteso.cz/obchodni-podminky. Tento preklad má výlučne informatívny charakter; právne záväznou verziou je český originál.
Úvodné ustanovenia
Prevádzkovateľ internetového obchodu
Internetový obchod na adrese http://senteso.sk (ďalej len „internetový obchod“) prevádzkuje spoločnosť ROK corp s.r.o., so sídlom Lipůvka 350, 679 22 Lipůvka, IČO 14235251, DIČ CZ14235251, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Brne, oddiel C, vložka 127314 (ďalej len „My“ alebo „prevádzkovateľ“).
Kontaktné údaje:
-
E-mail: info@senteso.sk
-
Telefón: +420 704 219 792
Obsah obchodných podmienok
Tieto obchodné podmienky (ďalej len „OP“) upravujú práva a povinnosti medzi nami ako prevádzkovateľom internetového obchodu a vami ako zákazníkom (spotrebiteľom či podnikateľom) pri nákupe tovaru prostredníctvom nášho internetového obchodu. Súčasťou OP sú povinne poskytované informácie podľa zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, a zákona č. 89/2012 Zb., Občianskeho zákonníka, a ďalej podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2018/302 (tzv. geoblocking).
Informácie o zásadách spracovania osobných údajov nájdete v samostatnom dokumente na našom webe.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 5. 6. 2025 a nahrádzajú predchádzajúce znenie.
1. Definície základných pojmov
1.1. My – prevádzkovateľ internetového obchodu, tj. ROK corp s.r.o., Lipůvka 350, 679 22 Lipůvka, IČO 14235251, zapísaná v OR KS Brno, oddiel C, vložka 127314, DIČ CZ14235251.
1.2. Vy – zákazník, ktorým môže byť:
-
1.2.1. Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá jedná mimo rámca svojej podnikateľskej alebo inej výdělečnej činnosti,
-
1.2.2. Podnikateľ – fyzická alebo právnická osoba jednajúca v rámci svojej podnikateľskej alebo inej výdělečnej činnosti.
1.3. Internetový obchod – webové rozhranie prevádzkované My, umiestnené na adrese http://senteso.cz, kde je možné prezerať ponuku tovaru a objednať si ho.
1.4. E-mail – elektronická pošta, ktorou je možné nás kontaktovať na adrese info@senteso.cz.
1.5. Telefón – telefónne číslo prevádzkovateľa uvedené na webe.
1.6. Zmluva – kúpna zmluva uzavretá medzi My a Vami (spotrebiteľom či podnikateľom).
1.7. Personalizovaný tovar – tovar upravený podľa konkrétnych požiadaviek zákazníka, najmä prostredníctvom potlače alebo výšivky (viď bod 1.9 nižšie).
1.8. DPH – daň z pridanej hodnoty.
1.9. Personalizovaný tovar
-
1.9.1. Definícia
Personalizovaný tovar je každý tovar upravený podľa konkrétnych požiadaviek zákazníka, a to najmä prostredníctvom potlače či výšivky. -
1.9.2. Farebné a tvarové odlišnosti
Zákazník berie na vedomie, že výsledné farebné podanie a detaily potlače/výšivky sa môžu mierne líšiť od zobrazenia na monitore (digitálny náhľad). Rôzne monitory, nastavenie kalibrácie, prevádzka tlačových či vyšívacích zariadení a podobne môžu spôsobiť nepatrné odchýlky oproti grafickému návrhu. -
1.9.3. Schválenie návrhu
Personalizovaný tovar bude vyrobený až po odovzdaní a písomnom (e-mailovom) schválení finálneho grafického návrhu zákazníkom. Zákazník týmto potvrdzuje, že návrh považuje za záväzný. -
1.9.4. Obmedzenie práva odstúpiť a reklamácie
Potom, čo zákazník e-mailom schváli finálny grafický návrh potlače či výšivky, nie je možné z dôvodu, že finálna potlač/výšivka vyzerá odlišne, než si zákazník pôvodne predstavoval, odstúpiť od zmluvy ani túto skutočnosť uplatniť ako vadu k reklamácii. Stáva sa tak v súlade s § 1829 ods. 1 a § 1829 ods. 2 Občianskeho zákonníka (zákaz odstúpenia od zmluvy pri tovare upravenom podľa požiadaviek zákazníka) a § 53 ods. 3 písm. g) zákona č. 634/1992 Zb. (oprava, úprava tovaru podľa požiadaviek kupujúceho).
2. Vzťah OP k zmluve a právnym predpisom
2.1. OP sú neoddeliteľnou súčasťou všetkých zmlúv uzavretých prostredníctvom internetového obchodu. Odchýlné ujednania v zmluve majú prednosť pred textom OP.
2.2. Práva a povinnosti neupravené OP či zmluvou sa riadia českými právnymi predpismi, najmä:
– Občianskym zákonníkom (zákon č. 89/2012 Zb.)
– Zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa
– Nariadením (EÚ) č. 2018/302 (geoblocking)
– Smernicami 2011/83/EÚ o právach spotrebiteľov a 2000/31/ES o elektronickom obchode.
V prípade rozporu medzi OP a právnym predpisom, ktorý nemožno upraviť zmluvným ujednaním, platí ustanovenie právneho predpisu.
2.3. Ak sa niektoré ustanovenie OP či zmluvy stane neplatným alebo neúčinným, nemá to vplyv na ostatné ustanovenia OP a dojednané práva a povinnosti, ak z povahy veci nie je zrejmé, že by bez neplatného ustanovenia zmluva nevznikla.
3. Medzinárodný prvok
3.1. Právne vzťahy medzi nami a vami sa v prípade prítomnosti medzinárodného prvku riadia českým právom. Na riešenie sporov sú príslušné české súdy. Úmluva OSN o zmluvách o medzinárodnom predaji tovaru (Viedenská úmluva) sa nepoužije.
4. Spôsoby riešenia sťažností a dozorné orgány
4.1. Sťažnosti a spory možno riešiť:
a) mimosúdnou cestou u Českého obchodného inšpektorátu (www.coi.cz)
b) e-mailom na info@senteso.sk
c) telefonicky na +420 704 219 792
4.2. Dozor nad našou činnosťou vykonávajú:
– Český obchodný inšpektorát
– Živnostenské úrady
– Úrad pre ochranu osobných údajov
– Štátny zemědělský a potravinový inšpektorát
– Krajské hygienické stanice
5. Objednávanie tovaru a uzavretie zmluvy
5.1. Všeobecne o objednaní tovaru
Zákazník si objednáva tovar prostredníctvom rozhrania internetového obchodu. Všetky prezentácie tovaru na stránkach sú informatívne a nie sú právne záväznou ponukou.
5.2. Potvrdenie prijatia objednávky
Po odoslaní objednávky zákazník obdrží e‑mail „Potvrdenie prijatia objednávky“. Tento e‑mail je informatívny, nie je potvrdením uzavretia zmluvy. Obsahuje prehľad objednávky a zákonom požadované údaje.
5.3. Uzavretie zmluvy
Kúpna zmluva sa uzatvára až odoslaním e‑mailu „Potvrdenie odoslania tovaru“, ktorý obsahuje dátum a číslo zásielky. Do tejto chvíle nie sme povinní objednávku akceptovať ani rezervovať tovar. Vyhradzujeme si právo objednávku odmietnuť, najmä z dôvodov uvedených v časti 9.5.
5.4. Jazyk a právny režim
Zmluvy uzatvárame v českom jazyku (prípadne v ďalších podľa krajiny zákazníka). Právne vzťahy sa riadia právom Českej republiky (časť 3).
5.5. Archivácia zmlúv
Zmluvy neuchovávame v tlačenej podobe. Obsah objednávky evidujeme elektronicky podľa zákona a na požiadanie ho pošleme e‑mailom.
5.6. Personalizovaný tovar
V prípade personalizovaného tovaru (potlač, výšivka) sa zmluva uzatvára až po odsúhlasení grafického návrhu a prijatí platby, v súlade s bodom 1.9 OP.
5.7. Technické chyby
Vyhradzujeme si právo zrušiť objednávku pri zjavnej technickej chybe, obzvlášť ak je cena výrazne nižšia ako obvyklá trhová cena bez zľavy.
6. Obsah kúpnej zmluvy a zmena zmluvy
6.1. Obsah kúpnej zmluvy
6.1.1. Na základe uzavretej kúpnej zmluvy sme povinní dodať zákazníkovi objednaný tovar v dohodnutom rozsahu (množstvo, kvalita, prevedenie), a to buď štandardný, alebo personalizovaný tovar (v prípade personalizácie potlačou/výšivkou, viď bod 1.9).
6.1.2. Zákazník je povinný tovar prevziať a zaplatiť dohodnutú cenu, ktorá sa skladá z:
a) ceny objednaného tovaru (vrátane ceny prípadnej personalizácie),
b) ceny balného alebo transakčných poplatkov u platobných brán,
c) ceny dopravy.
6.2. Zmena a zrušenie zmluvy
6.2.1. Uzavretú zmluvu nemožno jednostranne meniť alebo rušiť. K akejkoľvek zmene či zrušeniu môže dôjsť iba na základe dohody oboch strán alebo ak to stanovujú OP či právny predpis.
6.3. Ochrana duševného vlastníctva
6.3.1. Tovar chránený autorským právom, priemyselnými vzormi, ochrannými známkami alebo patentmi sa dodáva bez udelenia licencie zákazníkovi.
Tovar chránený autorským právom nesmie zákazník (je-li fyzická osoba nejednajúca v rámci podnikania) užívať inak než pre osobnú potrebu; ak je právnická osoba, potom iba pre vnútornú potrebu.
6.4. Zľavy, reklamné akcie, dary a bonusy
6.4.1. Pre zľavové alebo iné marketingové akcie platí, ak nie je stanovené inak, že jednotlivé zľavy a výhody nemožno kombinovať.
6.4.2. V prípade poskytnutia darčekov či bonusov ide o darovaciu zmluvu viazanú na platnosť hlavnej zmluvy; v prípade zániku hlavnej zmluvy zaniká aj darovacia zmluva a darčeky/bonusy sa vracajú.
6.4.3. Zľavové kupóny a darčekové poukážky možno uplatniť za podmienok uvedených na kupóne/poukážke, ak nie je stanovené inak, počas doby platnosti zľavovej akcie (kupóny) alebo jeden rok od vystavenia (poukážky).
7. Platobné podmienky
7.1. Spôsoby platby
7.1.1. Všeobecne
Celkovú cenu je možné uhradiť spôsobmi uvedenými na stránke „Platobné podmienky“ v internetovom obchode:
– bankovým prevodom,
– platobnou kartou (VISA, Mastercard) prostredníctvom platobnej brány,
– na dobierku (hotovosťou kuriérovi),
– elektronickými peňaženkami (napr. PayPal), ak sú dostupné.
7.1.2. Platba prostredníctvom poskytovateľa platobných služieb
Platba sa považuje za uhradenú okamihom pripísania finančných prostriedkov na náš účet u daného poskytovateľa platobných služieb.
7.2. Lhota na zaplatenie
7.2.1. Obvyklý tovar
a) Ak je cena tovaru splatná pred dodaním, je zákazník povinný zaplatiť do 3 dní od uzavretia zmluvy.
b) Ak je cena hradená pri prevzatí (dobierka), je splatná okamihom prevzatia tovaru.
c) Ak je cena hradená neskôr (napr. autorizácia platobnej karty alebo odložená platba), platia podmienky poskytovateľa služby.
7.2.2. Personalizovaný tovar (potlač či výšivka)
a) U personalizovaného tovaru je zákazník povinný uhradiť celkovú cenu vopred, najneskôr do 3 dní od potvrdenia objednávky.
b) Ak platba nebude pripísaná na náš účet do tejto lhôt, vyhradzujeme si právo objednávku automaticky zrušiť.
7.3. Platba prostredníctvom úveru
7.3.1. V prípade, že je cena hradená prostredníctvom úveru alebo iného finančného produktu, vzťah sa riadi aj zmluvou a podmienkami poskytovateľa finančného produktu.
7.4. Elektronické zasielanie daňových dokladov
7.4.1. Zákazník súhlasí s tým, že daňový doklad (faktúru) vystavíme v elektronickej forme a zašleme na e-mail uvedený pri objednávke.
8. Dodacie podmienky
8.1. Spôsoby dodania
8.1.1. Dostupné dopravné spoločnosti
Spôsoby dodania (cez kuriérsku službu, Českú poštu, Zásielkovňu a pod.) sú uvedené na stránke „Doprava a platba“ v internetovom obchode.
8.1.2. Osobný odber
Osobný odber na prevádzke nie je k dispozícii, pretože nemáme kamennú pobočku určenú na vydávanie ani reklamácie.
8.2. Geografické obmedzenia
8.2.1. Dodanie tovaru nie je geograficky obmedzené – zasielame do všetkých krajín, kde podporujeme dopravu (viď web).
8.3. Nadobudnutie vlastníckeho práva
8.3.1. Prevody vlastníctva
Vlastnícke právo k objednanému tovaru prechádza na zákazníka až prevzatím tovaru, nie skôr, než je celá cena tovaru vrátane dopravy uhradená (zaisťovací prevod podľa § 2090 Občianskeho zákonníka).
8.4. Lhota na dodanie
8.4.1. Obvyklý (ne-personalizovaný) tovar
a) Dohodnutá lehot na dodanie beží od okamihu uzavretia zmluvy, ak nie je stanovené inak.
b) Ak je cena splatná pred dodaním, lehota na dodanie beží až od okamihu pripísania platby na náš účet.
c) Ak je zákazníkom spotrebiteľ a lehota na dodanie nie je zmluvne dohodnutá, dodáme tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od uzavretia zmluvy. Ak je cena hradená vopred, začne lehota bežať od pripísania platby.
8.4.2. Personalizovaný tovar (potlač či výšivka)
a) Výrobná a dodacia lehota činí 10 pracovných dní od dátumu pripísania platby na náš účet (táto lehota nezahŕňa víkendy a štátne sviatky).
b) V prípade neodvratných okolností (výpadok výrobných kapacít, dovolenka výrobcu a pod.) si vyhradzujeme právo lehotu predĺžiť. V takom prípade o tom zákazníka neodkladne informujeme e-mailom.
8.5. Prevzatie tovaru
8.5.1. Zákazník je povinný prevziať tovar v dohodnutej lehote a na dohodnutom mieste.
8.5.2. Ak je tovar doručovaný prepravnou spoločnosťou, zákazník je povinný tovar prevziať pri doručení na určené miesto.
8.5.3. Ak zákazník tovar neprevziať, vzniká nám právo:
a) odstúpiť od zmluvy,
b) požadovať úhradu nákladov spojených s dodaním tovaru (ak nie je uhradený vopred),
c) požadovať úhradu nákladov spojených s uskladnením tovaru (10 Kč/deň, maximálne do výšky ceny uskladneného tovaru).
8.5.4. Ak tovar nebude prevzatý a dôjde k opakovanému doručeniu, máme právo požadovať náhradu nákladov spojených s opakovaným doručením.
8.6. Kontrola totožnosti a poškodenie pri dodaní
8.6.1. Ak bola cena uhradená vopred, môžeme doručenie podmieniť kontrolou totožnosti na základe platného občianskeho preukazu či pasu.
8.6.2. Ak zákazník-spotrebiteľ zistí poškodenie zásielky pri prevzatí, je povinný neodkladne informovať nás aj prepravcu a môže požiadať o rozbalenie zásielky pred prevzatím. Zásielku nemusí prijať, ak zistí poškodenie.
8.6.3. Ak zákazník-podnikateľ, prechádza na neho nebezpečenstvo škody na tovare pri predaní tovaru dopravcovi; v prípade škody reklamuje zásielku u prepravcu sám.
8.7. Balenie tovaru
8.7.1. Tovar bude zabalený spôsobom vhodným na ochranu počas prepravy, ak nie je dohodnuté inak.
9. Právo na odstúpenie od zmluvy (spotrebiteľ)
9.1. Všeobecné podmienky
9.1.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od uzavretej kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru, bez udania dôvodu (tzv. „lehota na rozmyslenie“).
9.1.2. Lehota 14 dní beží odo dňa:
a) prevzatia tovaru, ak je objednaná jedna dodávka,
b) prevzatia posledného kusu tovaru, ak bolo objednaných viac kusov dodávaných samostatne,
c) prevzatia poslednej položky alebo časti dodávky, ak tovar pozostáva z viacerých dielov,
d) prevzatia prvej dodávky, ak je v zmluve dohodnutá pravidelná dodávka počas určitého obdobia,
e) uzavretia zmluvy, ak ide o inú zmluvu (napr. zmluvu o vyhotovení návrhu).
9.2. Vzorový formulár
9.2.1. Pre odstúpenie od zmluvy odporúčame využiť online formulár dostupný na našom webe (odkaz „Odstúpenie od zmluvy“). Online formulár považujeme za primárny spôsob uplatnenia odstúpenia od zmluvy. Alternatívne možno využiť vzorový formulár (príloha OP) a odoslať ho e-mailom na info@senteso.cz, poštou na adresu prevádzkovateľa alebo osobne na prevádzke.
9.3. Uplatnenie práva na odstúpenie
9.3.1. Ak spotrebiteľ chce odstúpiť od zmluvy, môže tak urobiť:
a) vyplnením online formulára (primárny spôsob, odkaz na webe „Odstúpenie od zmluvy“),
b) zaslaním vyplneného vzorového formulára (príloha OP) na e-mailovú adresu prevádzkovateľa,
c) zaslaním písomného oznámenia na adresu prevádzkovateľa (viď kontaktné údaje),
d) osobne na prevádzke prevádzkovateľa (ak je zriadená, inak iba spôsoby podľa bodov a) – c)).
9.3.2. Na zachovanie lehoty stačí, ak spotrebiteľ odošle oznámenie o odstúpení najneskôr posledný deň lehoty 14 dní.
9.4. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
9.4.1. Odstúpením od zmluvy sa zmluva ruší od počiatku a strany si vracajú všetko, čo si navzájom plnili.
9.4.2. Po odstúpení od zmluvy spotrebiteľ:
a) vráti tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení (náklady na vrátenie hradí zákazník),
b) vráti aj všetky dary a bonusy, ak mu boli poskytnuté v súvislosti s objednávkou.
9.4.3. Pre vrátenie peňazí platí, že:
a) vrátime všetky finančné prostriedky do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy, najskôr však až potom, čo obdržíme vrátený tovar alebo preukážete, že bol odoslaný,
b) vrátime cenu najlacnejšieho porovnateľného spôsobu dodania, ktorý ponúkame; ak spotrebiteľ zvolil drahší spôsob dopravy, rozdiel nehradíme,
c) vrátime platbu rovnakým spôsobom, akým bola prevedená (napr. bankovým prevodom). Ak to nie je možné, dohodneme iné riešenie, pokiaľ spotrebiteľovi nevzniknú ďalšie náklady.
9.4.4. Ak došlo k zníženiu hodnoty vráteného tovaru z dôvodu zaobchádzania, ktoré nie je nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a fungovaním tovaru, môžeme znížiť vrátenú sumu o čiastku zodpovedajúcu zníženiu hodnoty.
9.5. Právo prevádzkovateľa odstúpiť od zmluvy
9.5.1. My môžeme od zmluvy odstúpiť kedykoľvek od jej uzavretia do okamihu, keď spotrebiteľ tovar prevzal, z týchto dôvodov:
a) vyčerpanie zásob objednaného tovaru,
b) neprevzatie tovaru pri doručení,
c) zneužitie objednávkového systému,
d) uvedenie chybných či nepravdivých údajov pri objednávke,
e) objednanie tovaru za cenu výrazne nižšiu, než je obvyklá cena (chyba internetového obchodu),
f) ďalšie závažné dôvody.
9.6. Nemožnosť odstúpenia od zmluvy
9.6.1. Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy pri zmluvách:
a) o dodávke tovaru, ktorý bol vyrobený podľa jeho požiadaviek alebo bol prispôsobený jeho potrebám (tj. vrátane personalizovaného tovaru – viď bod 1.9). Po schválení grafického návrhu potlače/výšivky e-mailom nemožno z dôvodu odlišného vzhľadu potlače/výšivky oproti digitálnemu náhľadu odstúpiť od zmluvy ani túto skutočnosť uplatniť ako vadu k reklamácii.
b) o dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý nie je možné vrátiť, ak zákazník poruší obal (napr. spodná bielizeň, kozmetika z hygienických dôvodov),
c) o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze alebo má krátku dobu spotreby, alebo tovar, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
d) o poskytovaní služieb, ak boli služby plne poskytnuté,
e) ďalšie, ak tak stanovuje právny predpis.
9.7. Vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy
9.7.1. Spotrebiteľ vracia tovar:
a) najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy,
b) spôsobmi: zaslaním na adresu prevádzkovateľa alebo osobne (ak je prevádzka zriadená).
9.7.2. Tovar musí byť vrátený v nepoškodenom, neničenom, neopotrebovanom stave, vrátane všetkého príslušenstva, dokumentácie a, ak možno, v pôvodnom obale.
9.7.3. Spotrebiteľ zároveň vracia všetky dary a bonusy (ak mu boli poskytnuté k objednávke).
9.8. Vrátenie peňazí po odstúpení od zmluvy
9.8.1. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, vrátime všetky zaplatené finančné prostriedky najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy, nie skôr, než obdržíme vrátený tovar alebo preukážete, že bol odoslaný.
9.8.2. Náklady na najlacnejší porovnateľný spôsob dodania vrátime v plnej výške; ak si zákazník zvolil drahší spôsob dopravy, rozdiel nehradíme.
9.8.3. V prípade zníženia hodnoty vráteného tovaru z dôvodu zaobchádzania, ktoré nie je nevyhnutné na zoznámenie sa s povahou, vlastnosťami a fungovaním tovaru, môžeme znížiť vrátenú čiastku o sumu zodpovedajúcu zníženiu hodnoty.
9.8.4. Peniaze vrátime rovnakým spôsobom, akým boli zaplatené, alebo iným, ak sa spotrebiteľ a my dohodneme, a za predpokladu, že tým spotrebiteľovi nevzniknú ďalšie náklady.
10. Reklamácie vad tovaru (spotrebiteľ)
10.1. Pôsobnosť
10.1.1. Tento oddiel platí iba v prípade, že zákazník je spotrebiteľ. Upravuje našu zodpovednosť za vady tovaru pri kúpnej zmluve uzavretej so spotrebiteľom.
10.2. Reklamačná lehota
10.2.1. Spotrebiteľ môže reklamovať vady tovaru, ktoré sa prejavia počas 24 mesiacov od prevzatia tovaru (v prípade použitého tovaru je lehota 12 mesiacov).
10.2.2. Výnimka – potlač a výšivka (personalizovaný tovar)
Na potlač a výšivku poskytujeme záruku v dĺžke 3 mesiace od prevzatia tovaru. Túto lehotu nemožno skrátiť. Po jej uplynutí už nemožno reklamovať vady potlače/výšivky, ak nešlo o skrytú vadu, ktorú by zákazník nemohol pri prevzatí zistiť.
10.3. Naša zodpovednosť za vady
10.3.1. Zodpovedáme za to, že tovar je pri prevzatí bez vád. Najmä zodpovedáme, že:
a) tovar zodpovedá popisu, kvalite, množstvu, druhu a ďalším dohodnutým vlastnostiam,
b) je vhodný na účel, na ktorý spotrebiteľ tovar požaduje, ak sme s týmto účelom oboznámení,
c) je dodaný s dohodnutým príslušenstvom, obalom a návodom na použitie.
10.3.2. Ďalej zodpovedáme, že tovar:
a) má vlastnosti obvyklé pre tovar rovnakého druhu, ktoré možno rozumne očakávať, vrátane trvanlivosti, funkčnosti a bezpečnosti, s prihliadnutím na verejné vyhlásenia výrobcu či predajcu,
b) je dodaný s príslušenstvom, obalom a pokynmi na bežné použitie,
c) zodpovedá vzorke alebo predlohe, ktorú sme zákazníkovi poskytli pred uzavretím zmluvy.
10.4. Obmedzenie zodpovednosti
10.4.1. Nezodpovedáme za:
a) opotrebovanie tovaru zodpovedajúce miere bežného používania,
b) vady vzniknuté pri nesprávnej údržbe alebo nadmernom používaní,
c) vady, ktoré vznikli po prevzatí tovaru (ak zákazník poškodil tovar vlastným zavinením),
d) vady u použitého tovaru zodpovedajúce miere používania, ktorú mal tovar pri prevzatí,
e) vady u tovaru s vyznačenou dobou trvanlivosti súvisiacu s konzumáciou po uplynutí tejto doby,
f) u personalizovaného tovaru vady potlače/výšivky v prípade, že došlo k opotrebovaniu v dôsledku bežného nosenia či údržby po uplynutí 3-mesačnej reklamácie.
10.5. Lehota na uplatnenie práva zodpovednosti za vady
10.5.1. Tovar je spotrebiteľ povinný pri prevzatí skontrolovať a čo najskôr po zistení vady ju uplatniť.
10.5.2. Právo zodpovednosti za vady vzniknuté počas záručnej lehoty spotrebiteľ musí uplatniť bez zbytočného odkladu, čo najskôr potom, čo vadu zistí.
10.6. Právo na odstránenie vady
10.6.1. Ak tovar má vadu, má spotrebiteľ právo na bezplatné odstránenie vady, a to podľa vlastného výberu:
a) dodaním nového kusu bez vady,
b) opravou tovaru.
10.6.2. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ak by zvolený spôsob bol nemožný alebo by bol výrazne nákladnejší než druhá možnosť.
10.7. Právo na primeranú zľavu a odstúpenie od zmluvy
10.7.1. Ak reklamáciu zamietneme, vady neodstránime, vada sa opakuje alebo je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo za značných ťažkostí, môže spotrebiteľ:
a) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny,
b) odstúpiť od zmluvy.
10.7.2. Právo na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ nemá, ak je vada nevýznamná.
10.8. Spôsob reklamácie
10.8.1. Spotrebiteľ môže reklamáciu začať:
a) vyplnením online formulára dostupného na našom webe (odkaz „Reklamačný formulár“) – online formulár považujeme za primárny spôsob uplatnenia reklamácie,
b) odoslaním tovaru na adresu prevádzkovateľa (alebo prevádzky, ak je zriadená),
c) osobným doručením tovaru na prevádzku (ak nie je zriadená, iba spôsoby a) a b)),
d) ak je v záručnom liste uvedená iná osoba na uplatnenie reklamácie (napr. servisné stredisko), u nej.
10.8.2. Pri reklamácii je potrebné:
a) doložiť, že tovar bol zakúpený u nás (kópia dokladu o kúpe, faktúry),
b) uviesť, akú vadu tovaru reklamujete a akým spôsobom žiadate o vybavenie reklamácie (oprava alebo výmena). Akonáhle bol tovar odovzdaný na reklamáciu, nie je možné zmeniť požadovaný spôsob vybavenia reklamácie bez nášho súhlasu.
10.9. Vybavenie reklamácie
10.9.1. Reklamáciu vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
10.9.2. O výsledku reklamácie bude spotrebiteľ informovaný a tovar vrátený rovnakým spôsobom, akým bol odoslaný. Ak nebude možné ho vrátiť rovnakým spôsobom, dohodneme alternatívne riešenie.
10.9.3. Ak reklamácia nebude vybavená do 30 dní, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z ceny.
10.9.4. Ak bude reklamácia uznaná, záručná lehota sa predĺži o dobu, počas ktorej reklamácia prebiehala.
10.10. Náhrada nákladov spojených s reklamáciou
10.10.1. Ak reklamácia bude uznaná, spotrebiteľovi patrí náhrada nevyhnutných nákladov vynaložených pri uplatnení jeho práv zodpovednosti za vady (napr. poštovné).
10.10.2. Ak reklamácia nebude uznaná, máme právo požadovať od spotrebiteľa náhradu nákladov, ktoré nám vznikli vrátením tovaru na posúdenie opodstatnenosti reklamácie.
10.11. Potvrdenie o reklamácii
10.11.1. Pri uplatnení reklamácie vydáme spotrebiteľovi písomné potvrdenie, v ktorom bude uvedené:
a) dátum uplatnenia reklamácie,
b) obsah reklamácie (popis vady),
c) požadovaný spôsob vybavenia reklamácie,
d) dátum a spôsob vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonanej oprave alebo písomného odôvodnenia zamietnutia reklamácie.
10.12. Nadštandardná záruka za kvalitu
10.12.1. Okrem zákonnej záruky môže spotrebiteľ získať nadštandardnú záruku za kvalitu poskytovanú výrobcom či predajcom. Táto nadštandardná záruka môže byť udelená formou reklamy alebo priamo písomného vyhlásenia.
10.12.2. Podmienky uplatnenia nadštandardnej záruky sa riadia vyhlásením poskytovateľa záruky. Ak je na tovare uvedená konkrétna doba záruky (napr. 12 mesiacov, 24 mesiacov), platí uplatnenie tejto záruky podľa uvedenia na obale alebo v reklame.
11. Reklamácie vad tovaru (podnikateľ)
11.1. Pôsobnosť
11.1.1. Tento oddiel platí pre podnikateľa, teda pre fyzickú alebo právnickú osobu podnikajúcu v rámci svojej činnosti. Na podnikateľa sa nevzťahujú ustanovenia o ochrane spotrebiteľa (napr. zákonné právo odstúpiť od zmluvy, 24-mesačná lehota na reklamácie pri vadách tovaru).
11.2. Zodpovednosť za vady tovaru
11.2.1. Dodáme tovar v dohodnutom množstve, kvalite a prevedení. Ak kvalita alebo prevedenie neboli dohodnuté, dodáme tovar v kvalite a prevedení vhodnom pre účel zrejmý zo zmluvy alebo voči účelu obvyklému.
11.2.2. Pri tovare, na ktorom sa vada prejaví ešte predtým, než prejde nebezpečenstvo škody na zákazníka (tj. odovzdanie dopravcovi alebo prevzatie), zodpovedáme. Ak by však zákazník mohol vadu predvídať a nebol o nej vopred informovaný, nevzniká nárok z vady.
11.2.3. Potlač a výšivka (personalizovaný tovar)
– Na potlač a výšivku poskytujeme záruku 3 mesiace od prevzatia tovaru.
– Po uplynutí tejto doby nemožno reklamovať vady, ktoré vznikli v dôsledku bežného opotrebovania alebo nesprávnej údržby.
11.3. Obmedzenie zodpovednosti
11.3.1. Nezodpovedáme za:
a) vady tovaru predávaného za účelom nižšej ceny, ak bola nižšia cena výslovne dohodnutá,
b) opotrebovanie spôsobené obvyklým používaním,
c) vady použitého tovaru zodpovedajúce miere používania, ktorú mal tovar pri prevzatí,
d) vady tovaru podliehajúceho rýchlej skaze či s uvedenou dobou trvanlivosti po jej uplynutí,
e) vady, o ktorých zákazník vedel pred prevzatím tovaru,
f) vady spôsobené zákazníkom sám,
g) u personalizovaného tovaru vady potlače/výšivky po uplynutí 3 mesiacov, ak ide o bežné opotrebovanie či nesprávnu údržbu.
11.4. Lehota na uplatnenie reklamácie
11.4.1. Tovar je podnikateľ povinný pri prevzatí čo najskôr skontrolovať.
11.4.2. Reklamáciu vady, ktorá oprávnene podlieha uplatneniu, musí podnikateľ uplatniť čo najskôr po zistení vady; najneskôr do 6 mesiacov od prevzatia tovaru (v prípade skrytej vady do 2 rokov). Po uplynutí tejto lehoty právo zaniká.
11.5. Práva pri porušení zmluvy
11.5.1. Ak vada predstavuje podstatné porušenie zmluvy, podnikateľ má právo na:
a) odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru,
b) odstránenie vady opravou tovaru,
c) primeranú zľavu z kúpnej ceny,
d) odstúpenie od zmluvy.
11.5.2. Podstatným porušením zmluvy sa rozumie situácia, kedy sme o vadách museli vedieť pred uzavretím zmluvy (napr. závažná výrobca vada, ktorá by podnikateľa odradila od uzavretia zmluvy).
11.5.3. Ak vada nepredstavuje podstatné porušenie, podnikateľ má právo iba na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z ceny. Ak podnikateľ zvolí primeranú zľavu a neoznámite nám to, môžeme vadu odstrániť opravou, dodaním nového kusu alebo chýbajúceho tovaru.
11.6. Nemožnosť požadovať odstúpenie a dodanie nového tovaru
11.6.1. Podnikateľ nemôže požadovať odstúpenie od zmluvy ani dodanie nového tovaru, ak nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho prevzal, s výnimkami:
a) v prípade zmeny stavu pre účely zistenia vady tovaru,
b) ak tovar použil pred zistením vady,
c) ak zmena stavu tovaru nebola spôsobená jeho konaním či opomenutím,
d) ak tovar využil (spotreboval, pozmenil) bežným spôsobom, v takom prípade vráti, čo možno, a za zvyšok poskytne náhradu zodpovedajúcu prospechu z užívania.
11.7. Spôsob reklamácie
11.7.1. Reklamáciu môže podnikateľ uplatniť:
a) vyplnením online formulára dostupného na našom webe (odkaz „Reklamačný formulár“) – online formulár považujeme za primárny spôsob uplatnenia reklamácie,
b) odoslaním tovaru na adresu prevádzkovateľa (alebo prevádzky, ak je zriadená),
c) osobným doručením tovaru na prevádzku (ak nie je zriadená, iba spôsoby a) a b)),
d) ak je iná osoba uvedená na uplatnenie reklamácie (napr. servisné stredisko), u nej.
11.7.2. Pri reklamácii je potrebné:
a) doložiť, že tovar bol zakúpený u nás (kópia dokladu o kúpe),
b) popísať vadu tovaru a požadovať spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena).
11.8. Vybavenie reklamácie
11.8.1. Reklamáciu vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie.
11.8.2. Tovar vrátime rovnakým spôsobom, akým bol odoslaný, ak sa nedohodneme inak.
11.8.3. Ak bude reklamácia uznaná, lehota na uplatnenie práv zodpovednosti za vady sa predĺži o dobu, počas ktorej reklamácia prebiehala.
11.9. Náhrada nákladov reklamácie
11.9.1. Ak reklamácia bude uznaná, podnikateľ má právo na náhradu nákladov, ktoré pri reklamácii vynaložil (napr. poštovné).
11.9.2. Ak reklamácia bude zamietnutá, máme právo požadovať náhradu nákladov, ktoré nám vznikli vrátením tovaru na posúdenie opodstatnenosti reklamácie.
11.10. Nadštandardná záruka za kvalitu
11.10.1. Okrem zákonných práv môže podnikateľ získať nadštandardnú záruku – vyhlásenie poskytovateľa záruky (výrobcu či predajcu).
11.10.2. Práva vyplývajúce z nadštandardnej záruky a podmienky jej uplatnenia sa riadia dohodou v prehlásení. Ak je na obale tovaru uvedená konkrétna doba záruky (napr. 12 mesiacov, 24 mesiacov), platí táto doba.
12. Všeobecné ustanovenia o zodpovednosti a ochrane údajov
12.1. Ochrana osobných údajov
12.1.1. Informácie o spracovaní osobných údajov nájdete v zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú k dispozícii na našom webe (odkaz).
12.1.2. Pre spracovanie osobných údajov sa uplatňuje GDPR (nariadenie EÚ 2016/679) a zákon č. 110/2019 Zb., o spracovaní osobných údajov.
12.2. Riešenie sporov a rozhodné právo
12.2.1. Právne vzťahy sa riadia českým právom.
12.2.2. Pri zmluvách s medzinárodným prvkom sa postupuje podľa časti „Medzinárodný prvok“ vyššie.
12.2.3. Spotrebitelia môžu využiť aj mimosúdne spôsoby riešenia sporov, najmä prostredníctvom online platformy Európskej únie pre riešenie spotrebiteľských sporov (EU ODR), ktorá je dostupná na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr.
12.3. Oddeliteľnosť ustanovení
12.3.1. Ak sa niektoré ustanovenie OP alebo zmluvy ukáže byť neplatné či nevynútiteľné, nemá to vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
12.4. Zmena a aktualizácia OP
12.4.1. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť znenie OP.
12.4.2. Všetky zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na webe internetového obchodu.
12.4.3. Zmluvné vzťahy vzniknuté pred nadobudnutím účinnosti zmeny sa riadia znením OP platným k dátumu uzavretia zmluvy, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
Príloha: Vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy (pre spotrebiteľa)
Adresát:
ROK corp s.r.o.
Lipůvka 350
679 22 Lipůvka
Czech Republic
IČO: 14235251
DIČ: CZ14235251
Ja/my (ďalej len „odstupujúci“):
Meno a priezvisko spotrebiteľa: ……………………………………
Adresa spotrebiteľa: ……………………………………
E-mail: ……………………………………
Telefón: ……………………………………
Nižšie podpísaný/é oznamujem/eme, že týmto odstupujem/eme (*) od zmluvy o kúpe tohto tovaru:
Číslo objednávky / číslo zmluvy: ……………………………………
Dátum objednávky: ……………………………………
Dňa: ……………………………………
——————————————————————————————————————————————
Názov tovaru, množstvo (prípadne popis):
………………………………………………………………………………………………
Dôvod odstúpenia (nie je povinné):
………………………………………………………………………………………………
Dátum: …………………………………………
Podpis*: ……………………………
(*) Pri elektronickom podaní postačuje elektronický podpis (meno, priezvisko) zákazníka.
Poznámka o právnej záväznosti:
Tento preklad je výlučne slovenským prekladom pôvodných českých Obchodných podmienok a v prípade akejkoľvek nezhody sa vychádza z českého originálu. Preklad slúži výlučne na informovanie a nemá právnu záväznosť namiesto českého originálu.